2024/10/07
ver2.00更新しました。
・手の動きに合わせた、撫で主体の音が出るようになりました。
・撫でられる側の音の方向性をより正確に判別できるようになりました。
(詳しくは動画をご覧ください)
![mendto mendto](/assets/uploads/profile/uid-21826/21826-profileavatar-1715247929463.png)
mendto
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GIFT:撫で音ギミック【VRChat】【MA式】 -
GIFT:撫で音ギミック【VRChat】【MA式】2024/12/03
ver3.0更新しました。
・「揺らぎシステム」を実装
・音質(ピッチ)調整機能を追加
・サンプリング音声を追加2024/12/33
ver3.01更新しました。
撫でられている側が、向いている向きによって音の聞こえ方が変わるバグを修正 -
GIFT:[舞夜] Maya Touch Plus by JJ Shop[舞夜] Maya Touch Plus - JJ SHOP - BOOTH
마야 아바타에 컨택트 리시버 기능을 추가하여 상대방과 상호작용 할 수 있는 셋팅 파일 입니다. 본 파일은 Prefab, FX, Parameter, 상호작용 애니메이션, 컨트롤 애니메이션 파일만 들어 있습니다. ( https://booth.pm/ko/items/2207020 ) 해당 아이템을 이용하여 FX, Parameter 병합에 이용 하므로 해당 툴의 도입이 필요합니다. 아바타 크기나 신체 비율을 조정하신 경우 컨택트 리시버 위치 조정이 필요할 수 있습니다. 아바타 1 스케일 가슴 쉐이프키 Big 100 기준으로 제작 되었습니다.
(jj-shop.booth.pm)
BL | DL | EditVersion
【Google Translator】
The EditVersion was edited by myself(community), I added MA components into some items to achieve them to be "一発導入"。List:
①Add MA components:MA Bone Proxy,MA Merge Animator, MA Parameters,
②more Contact receiver Collision tags
③Menu installer
④Adjust TransformBugs:
①You should use Avatar 3.0 Manager to install Parameters as the tutorial says. I tried to use the MA Parameters component to install parameters, and it said unvalid in Play Mode. If I used A3M to install Parameters, it would not say unvalid.
②The switches in the Touch Plus Menu are actually not synchronized and have no effect. But don't worry, Maya Touch animations still work. I only kept this part of the component for the convenience of later friends to edit, and I am looking forward to seeing the real "一発導入".
③If you don't have any ability to solve these bugs to achieve "一発導入", please follow the tutorial to install. -
LF:【VRC想定】GestureSound ジェスチャーサウンド (口&手)(some by google translator)
If you checking the prefab, you will fine that there is a synced parameter called "Sound_L-M(in GestureSound-Mouth prefab)" or "Sound_L-H(in GestureSound-Hand prefab)" which is not used, it'll installed by MA Parameter component but it occupies 2x8 bits.Even I don't know what the author wants to do, but If you want to optimize it, you'd better delete these parameters.
The condition in the animator does not use the Sound_L-M parameter